Zorggroep ENA

Dit zeggen onze medewerkers

‘Allermooiste is geven van liefde én zorg’

“Het geven van liefde en zorg aan mensen blijft het allermooiste. Ik sta ervoor dat mensen zo lang mogelijk thuis in hun eigen omgeving kunnen blijven. Ons team thuiszorg gaat echt voor die cliënt- en vraaggerichte zorg. De cliënt heeft iets nodig, maakt niet uit wat, en wij stellen dat pakket samen. Voor mij is een dag pas echt goed afgesloten als mijn cliënten tevreden zijn. Dan ben ik ook tevreden. Openheid hierbij is belangrijk: ze mogen altijd zeggen wat er is. Ze moeten altijd bij je terecht kunnen. Wij geven eerlijke aandacht en zijn nauw betrokken – ook bij de familie. Je bouwt echt een band op. Als je in de buurt bent, loop je even bij je cliënten binnen. Het is ontzettend mooi als mensen in hun laatste fase op een verantwoorde manier thuis kunnen blijven wonen. Het is ideaal als één overkoepelende organisatie, zoals Zorggroep Ena dagverzorging en thuiszorg biedt.” – Joke van der Steen, EVV Thuiszorg Voorthuizen

‘De dag is geslaagd als je écht iets kunt betekenen’

“Het contact dat je legt met mensen, de warme zorg geven, de opgewekte gezichten zien, het meedenken met je cliënten, het bieden van hulp en mogelijkheden binnen de indicatie en het oplossingsgericht werken; ja dat is voor mij thuiszorg. Je bent een professional waarbij het draait om vertrouwen, luisteren en openheid. Mensen doen niet snel een beroep op iemand. Soms zijn ze onzeker of angstig voor wat ze te wachten staat. Als je dan bij iemand aan huis komt voor thuiszorg, kom je in zijn of haar privéomgeving. Daar gaan wij respectvol mee om. Voor mij is een dag geslaagd als ik echt iets voor die cliënt heb kunnen betekenen, 24 uur per dag. Het contact is zo fijn, je krijgt veel warmte terug.” – Verzorgende Thuiszorg Barneveld

‘Heel blij dat ik hier mag werken’

“Als verzorgende houd ik me bezig met de dagelijkse verzorging en verpleging van onze bewoners zowel overdag als ‘s nachts. Ik help met wassen, aankleden, (sonde)voeding en geef medicatie. Het belangrijkste is denk ik het sociale aspect. Het bieden van een luisterend oor en het bieden van hulp. Dat ze met hun problemen – hoe klein ook – bij je terecht kunnen. De bewoners vinden het geweldig als je iets oplost. Het mooiste vind ik dat je vertrouwen schept. Voor mij is klantgericht werken belangrijk. De klant moet je voorop zetten ondanks dat je soms weinig tijd hebt. Ik probeer aan elke wens van de bewoners van mijn afdeling tegemoet te komen. Ik haal voldoening uit mijn werk als ik zie dat mijn bewoners blij zijn dat ik er weer ben! Ja, ik ben heel blij dat ik hier mag werken.” – Gerrita Hendriksen, Verzorgende Nieuw Avondrust