Kwaliteit
Zorggroep ENA streeft naar tevreden cliënten en veilige zorg. Dit doen wij vol passie en overgave; met alle instrumenten die we daarvoor tot onze beschikking hebben.
Goede waardering van de zorg maakt ons blij en trots:
,,De zusters krijgen van mij een duim. Ze zijn heel vriendelijk en ze helpen mij goed. Ik kom zelf uit Voorthuizen, dus ik krijg ook veel bezoek. De verzorging is top. Ze helpen mij met douchen, wassen, aan- en uitkleden. De afspraken worden ook goed nagekomen. Als ik vragen heb weet ik zeker dat ik bij de zusters terecht kan. Ik heb niet zoveel te vragen. Om 12.00 uur eet ik beneden warm. Ik vind het eten heel lekker. Er zijn veel activiteiten zoals zang, gymnastiek, wandelen en bingo. Ik mag er graag naar toe gaan. Het is dan heel gezellig. Mijn appartement is geweldig en het wordt goed schoongehouden. Ik zou deze zorgaanbieder ook zeker aanbevelen.” (bron: Zorgkaart Nederland)
Zorggroep ENA moet voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen die zijn vastgelegd in de Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg (Wlz). Dat we betrouwbare en verantwoorde zorg en welzijn leveren, wordt regelmatig getoetst.
Kwaliteitscertificaat
We voldoen aan de kwaliteitsnormen volgens NEN EN 15224. Klik hier voor het certificaat. Meer informatie over de NEN.
Kwaliteitskader verpleeghuiszorg
Het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg is in januari 2017 vastgesteld en in 2021 geactualiseerd. Zorgorganisaties en zorgverleners moeten dit kwaliteitskader doorvoeren in hun eigen organisatie. Voor Zorggroep ENA is het belangrijkste: tevreden cliënten waaraan we optimale zorg en maatschappelijke diensten leveren door tevreden, deskundige en gemotiveerde medewerkers. Hoe we jaarlijks aan kwaliteit werken, leggen we vast in het Kwaliteitsjaarplan.
Zorggroep ENA vormt samen met collega-zorginstellingen Norschoten en Neboplus een lerend netwerk met betrekking tot de kwaliteit van zorg.